tirsdag 23. september 2008

we didn't start the fire


Men helledussan, går det ikke aaan å få sett tv i fred, hæ? :)

I går satt nede hos Stine og Johannes siden jeg kom hjem. Vi hadde sett masse på tv og slikt, men da vi skulle se slutten av Top Model, og så Ylvis Møter Veggen, daaa går strømmen!

Selvfølgelig, som den handy dandy personen jeg er, river jeg jo ut noen stikkontakter og løper automatisk opp til sikringsskapet for å sjekke om det er ei sikring som har gått. Så, blir jeg dritforbanna for at jeg ikke har noe å lyse med, siden alle sikringene føles å være i skjønneste orden. Pappa må jo selvsagt bidra han også, henter ei lommelykt tross hylinga mi og lyser meg i trynet; "dø, d esje der du ska sjækk først vennen min!" jeg står jo på mitt og prøver å imponere "altså, æ har tatt ut non stikkontakta å aillt! men d enåsje nå feil me sikringan". Så, kommer pappa "Mr. Smartiepants" og ødelegger med å si at det første du må gjøre er å se ut igjennom vinduet. For 'om det ene huset er mørkt, og det neste huset er mørkt, og hm, de ti neste er mørke, så hjelper det ikke å trekke ut kontakter'. SÅ, på med masse stearinlys, og vente på strømmen.

Ble ganske koselig da, og dessuten kom strømmen akkurat til Ylvis'. Det var forresten et skikkelig langdrygt og kjedelig program, så strømmen kunne forsåvidt vært borte en liten stund til.

Gikk strømmen til deg også? I tilfelle, hvor bor du?

1 kommentar:

Mathilde Dahl sa...

æ bor i kjellern din, så ja:))