mandag 6. oktober 2008

heelg!

Helga kom og gikk den, og det vi sitter igjen med er vage minner og mange påfunn vi helst ville sett å være foruten.

Fylla har skylda, men hveeem har skylda for fylla?

Lørdag var jeg ut. Allierte meg med Robert og ble med han og noen kompiser på Rica. Der var det vors, og vi gikk ut i en litt annen tilstand enn da vi kom inn, for å si det sånn. Var der i noen timer før vi dro på byen, og da dro vi på Burger King og kjøpte oss mat. Der oppdaga jeg at det var ei jente som satt og var lei seg. Hu hadde grått og så ikke helt bra ut, så jeg satt meg sammen med henne og snakka. Hadde aldri snakka med henne før, og knapt sett henne, men det stoppa ikke meg da jeg var i siget forstås!

Fant ut at jenta hadde gutteproblemer på gang. Det kom ikke akkurat som no bombe. Hu var like gammel som meg da, og gikk på St.Haugen. Satt der vel med henne i over en time, og tror nok hu fikk opp humøret etter hvert :)

Stakkars jenta var foreldreløs hun.. Faren hadde dødd av sykdom da hu var 11 ellerno, og mora tok livet sitt da hu var fjorten, så hu bor til besteforeldrene sine i byen. Ble ganske revet med jeg da, gravde meg inn i livet hennes. Hu trodde vel at jeg ikke kom til å huske noe av det alikevel, tenker jeg. Hun sa ihvertfall så.

Husker å ha sett henne noen ganger på kinoen, siden hun jobber der, og har kommentert fler ganger at hu så så lei seg ut, nå vet jeg ihvertfall hvorfor.

Synes det er så kjekt å snakke med folk om problemer og situasjoner de er i. Å virkelig sette meg inn i andres liv er noe av det artigste jeg vet. Trenger ikke å kjenne vedkommende, det er nesten enda mer spennende.

Møtte ei dame på Fregatten også, som begynte å snakke til meg.. Hu var 52 år og hadde tre voksne barn, og snakket om alt som foregikk i livet hennes. Jeg satt i utgangspunktet bare på trappa og var i min egen verden egentlig, så ble jeg sittende i sikkert en time og snakke med henne også. Trailersjåfør var hun, alltid ville hatt mannfolkyrkene. Ungene var et evig mas om penger og lån, og barnebarna deretter. Kunne snakka mye om disse to, men jeg tror ikke det er så interessant for dere.

Etter Fregatten dro vi på Jamrock, hvor jeg møtte Frode. Stod der og holdt han litt med selskap, lenge siden jeg har snakket med han nå. Så, da vi hadde vært litt rundt om i byen, var egentlig plana å dra tilbake til Rica, men vi dro på nach i langveien istedet.
- Ops, 08:15, på tide å dra hjem.

Tror nok jeg dropper no fyllefakter neste helg, funnet ut at senga mi er myye deiligere :)

Ingen kommentarer: