tirsdag 7. juli 2009

29 juni, dag ti.. Miramar igjen

Da var det blitt mandag, og plana var egentlig å dra på stranda. Morfar Jan skulle visst si adjø til en tysk venn som skulle reise hjem, så vi skulle alle ta turen dit. Lars og jeg hadde egentlig ikke så veldig lyst til å dra på stranda av flere årsaker, så vi lurte på om vi på en enkel måte kunne komme oss til Miramar og tilbake på egenhånd. Vi fant ut at vi måtte ta en buss direkte til Miramar, og så ta to busser tilbake. Først inn til Fuengirola, og så til Calahonda. Dette resulterte i at mormor ville være med, og at morfar da måtte dra alene til stranda. Som den typen han er tror jeg ikke akkurat det var noe problem, da han er vant til å vente på oss samt snakke med både kjente og ukjente.

Vi ble kjørt til Miramar, og tuslet litt rundt.. Gikk innom Babilonia igjen for å kjøpe noe mer røkelse og lignende, og så opp på Burger King for å få i oss litt mat. (Ja, det er ferie.) Mormor og Lars spiste burgermenyer og jeg noe kyllinggreier. Sterkt nok var det i hvert fall. Jeg fant noen utrolig kule (les: dyre) sko på en butikk nær Burger King, som jeg bare måtte inn og se på. Nå har det seg sånn at jeg i grunn har gitt en stor F i både klær og sko den siste tiden, men disse måtte jeg bare sjekke ut. De var av typen platåsko, med høy og tynn hæl, men hadde utseendet til en converse. Jeg syntes de var utrolig kule, og siden de hadde de i omtrent alle farger og variasjoner måtte jeg bare stikke innom.


Det som var så kult med skoene var at de ikke var for pyntete. Jeg har blitt litt guttete i skotøyet, så en litt røffere og casual ”finsko” passet meg bra når jeg først skulle se på slike sko. Dette er først og fremst sko jeg kan bruke i litt finere sammenhenger, hvor det verken er pyntet eller alt for laid-back. Senere kjøpte Lars seg et par fake converse i ca samme rødfarge, så vi så sånn passe harry ut der vi stod med tilsynelatende likt skotøy og ventet på morfar. Hans sko var forresten urettferdig billig i forhold til mine, da de var 99 € billigere. 99 € er tilsvarende 861,30 kr. Ja, det var en feig handel.


Vi tok også en tur innom dyrebutikken igjen, men det har jeg jo allerede fortalt om under den 27. juni..


Ingen kommentarer: