tirsdag 7. juli 2009

1 juli, dag tolv.. Kjøp av kameleon, zoo i Fuengirola og Mijas

Dagen startet med et kort besøk innom Miramar, hvor Lars og jeg bare skulle spurte inn og kjøpe noen småting. Lars skulle kjøpe en caps i andreetasjen, og jeg en kameleon i første. Ja, det er snakk om en ekte kameleon, som i reptilen som skifter farge og snapper til seg insekter med den lange tunga si. Lars og jeg hadde vært innom dyrebutikken unormalt mange ganger og glant inn i ruta hvor kameleonene befant seg, og hadde nå bestemt oss (les: meg) for å kjøpe en. Dette selvsagt uten at mormor og morfar visste noe om det.

Vi fikk ordnet med alle papirene, id nummer og mat, kjøpte capsen til Lars og gikk tilbake for å møte mormor og morfar som ventet på oss. Det bar til Fuengirola Zoo, hvor mormor, Lars og jeg skulle tilbringe noen timer. Morfar skulle vente på oss med kryssordene sine, så vi plasserte kameleonen i pappburet sitt under framsetet og gikk.

I zooen så vi mye gøy, og tok mange bilder av artige dyr. Noen kjente, noen nye, noen rare, søte og ukjente.

Fant forresten noen helt syke aper som var sorte med en bred stripe av lang, hvit pels vi aldri har sett før. Pelsen så velstelt ut og blafret i vinden i det de lekte.

Og hvem har vel ikke sett disse surikattene på discovery/animal planet.. De var så sykt søte og tamme at man kunne ta på dem om man ville. Det var selvfølgelig ikke lov..

Da vi hadde sett alt vi kunne på zoo dro vi til Mijas, en fjellandsby ovenfor Fuengirola. Der gikk vi litt i gatene, så litt på utsikten og spiste en god middag. Vi var innom ei utrolig fin kirke og så på esel/hestetaxiene som var der. Det var i hvert fall en utrolig sjarmerende by. Da vi hadde satt oss ned for å spise tok jeg opp kameleonen, og vi fikk oss en real latter da morfar trodde den gikk på batteri.


Morfar og Lars fant seg hver sin sombrero...


Utover kvelden satt vi bare foran tv-en og så på at kameleonen skiftet farge i alle retninger.


Ingen kommentarer: