tirsdag 10. juni 2008

Regn og Drama med stor D

Stygge dritfolk altså. Sverger på at jeg kunne kvelt noen nå.
Det leder meg inn på temaet at jenter er no forbanna herk. Dramascene etter dramascene, om og om igjen. Skjønner ikke at de orker. Bare jentene kunne tenkt litt som gutta på det området der.
-Hvor ofte er det drama med intens baksnakking og bitching gutta seg imellom liksom?

Jenter får seg faktisk til å arrangere sleepovers og lignende for bare å sitte og snakke gossip og baksnakke folk. Hva faen.
De er eksemplarisk på å sette ut rykter og være drit mot andre. Gjøre vonde situasjoner jævlige. Hvor mange usanne rykter går ikke i Kristiansund om alt mulig, som disse jentene har satt ut? Hvor mange har ikke fått nok?

Det er mye snakk om sjalusi. Veldig mye snakk om det. Og det er skumle saker når det gjelder jenter og hva de faktisk er i stand til å gjøre. Jenter mobber ikke i den forstand at det er knuffing og erting det går ut på. Jenter psyker ut "offeret/ene" og er utspekulerte. Gutta har i værste fall en slosskamp, og blir ferdige med det. Hadde det bare vært så enkelt for alle.. På guttas måte kommer man kanskje unna med et arr på huden, som går bort etterhvert. Jentene lager innvendige sår som kanskje ikke kan leges. Sår og arr som kan bli der desten av vedkommends liv. De som betyr noe, og gjør mest vondt. Man tenker kanskje ikke så fryktelg over det, men alle vet hvilke følger som kan komme for et mobbeoffer som tar det innover seg.

Ryktene sprer seg som ild i tørt gress her, det er noe alle vet om, så det er nesten umulig å vite hvem som har startet et. Det er også kanskje en falsk trygghet vi har. Vi vet at vi ikke blir klandret for det selv, så da er det ikke så nøye liksom. Men om det er deg selv det blir slengt dritt om, så er det ikke så gøy, er det vel?

Janteloven er sterkere enn kjønnsdriften her i byen, noe som ergrer meg noe helt forferdelig. De prinsippene janteloven står for er at du ikke skal tro du er noe, du skal ikke tro du duger til noe, og du skal ikke tro du er no bedre enn andre.
I denne byen her er det slik at du ikke skal tro du er eller duger til noe, og du skal ikke tro du er bedre enn MEG. Dette blir jo selvsagt en endesløs maktkamp, som en del ikke takler.

Jeg er oppfostret på akkurat dette. Har alltid vært problemer, og jeg har alltid fått dem servert på et sølvfat. Har opplevd de værste situasjonene og folkene opp igjennom tidene, og det har jo selvfølgelig påvirket meg. Har tatt med meg det. Ikke faen om jeg skal bli som de som gjorde livet forferdelig for den lille jenta med håp og drømmer for livet sitt. Som satt oppe om nettene og gråt, hadde det fælt. Som ikke helt forstod hva hun hadde gjort galt. Den jenta som alltid kom i trøbbel, og var helt fucked up. Den jenta som ville ta livet sitt, men som følte ansvar for kaninen sin, den eneste trofaste vennen hun hadde. Jenta som ville ta livet sitt..

For å droppe fler utfoldninger om meg selv, så har jeg heller en konklusjon, og den lyder som følgende:

Think twice, tenk og se konsekvens. Kanskje er det den jenta eller gutten bakerst i klasserommet som er litt uttafor som sliter, kanskje er det venninna di. Drit i unødvendige og nedlatende kommentarer fordi du aldri kan vite om personen som får de takler dem på den måten du hadde tenkt. For å være litt kristen, for første gang i mitt liv; ikke gjør mot andre som du ikke vil at andre skal gjøre mot deg. Mange vil nok bare glemme alt det de har lest nå, og det synes jeg er veldig trist. En del har nok ikke orket å lese mer en to linjer engang, fordi det er et så langt innlegg. Har visstnok en del på hjertet, og enda mer usagt.

Bare ber om at de som leser dette kan lese dette med litt vett og forståelse.

Tac for mig

29 kommentarer:

cine sa...

bah, der sa du det as !

Anonym sa...

eni ! adder jeg jeg, camz ;*

cloudie sa...

Så glad for å få slik respons :)
Greit det Hedda :*

bitch sa...

Drama med stor D, morsomt det der, med tanke på at du er roten til alt drama, her i vår "lille" by Kristiansund.

Fanskaren din på Atlanten VGS gleder oss til å se terrorlista neste år.

Mathilde Dahl sa...

fan som feiler folk ? har der INGENTING annet å gjøre på en å rakke ned på folk, gjennom BLOGSPOT.COM !? tenk dere litt opm for faan

Mathilde Dahl sa...

om *

Anonym sa...

Øhm.. Math, tenk deg om!
Det er bare litt ironisk. Var det ikke søte camilla som pula på kjæresten til ei hu kalte "bestevenninne"? Den såkalte bestevenninna lå jo på sykehuset i mellomtiden da. Eller er de også bare rykter?
Camilla Sky klarer ikke holde munnen sin. Hun veit jo helt klart ikke når hun skal stoppe Mathilde. Hvem kommenterer ALLE bildene som ligger ute på Facebook?
Jeg skjønner hun vil ha oppmerksomhet, men hun er bare ikke verdt det. Tenk deg om, jeg veit dere er venner, men det å forsvare Camilla Sky, det er og dra den litt langt.

Anonym sa...

JA! Jeg er faen meg enig! Camilla slenger ut spydige kommentarer KONSTANT på facebook, også klager hun over drama og gossip i bloggen sin?

Anonym sa...

unnskyld meg "anonym", som dere alle er. hvis dere skal åpne kjeften deres, kan dere jo være såppass at dere sier hvem dere er? er dere for stolte til å si hva dere mener med egen underskrift? tør dere ikke at camilla skal vite hva dere synes? og hvor mange er det egentlig som KJENNER camilla her? det dere snakker om er helt tydelig noe dere dere selv ikke har direkte kjennskap til, og rykter. hun sier jo selv i bloggen at det er mange rykter som er satt ut om henne. fy faen, se til å skjerp dere!

Anonym sa...

helt enig med Mathilde og Hedda jeg Camilla ! de her vet ikke bakhistorien på ting som har skjedd osv sant. . du er absolutt ikke sånn som dem skal ha d til. .

Mathilde Dahl sa...

ALLE kommenterer bilder på facebook. der igjen er det folk som legger ut bilde av rævva si FORDI at folk skal kommentere det.
Camilla er helt sinnsykt bra, og det hun sier er helt rett.
Hun snakker aldri dritt bak ryggen til noen av vennene sine, og hun er virkelig reflektert på mange måter. Bare les det hun skriver, tenk dere om og HOLDT KJEFT!

Mathilde Dahl sa...

Bare det at du, anonym, gedde å åpn kjæftn din. DET er å dra den litt langt om hun ikke er verdt det engang.

cloudie sa...

Altså, jeg blir ganske frustrert. Har dere i det hele tatt lest innlegget!? Har dere orka å tatt innholdet innover dere? Og det er sikkert ganske vesentlig det som blir sagt, hvor mange av dere kjenner meg at all?

Meningen med dette innlegget var at folk skulle lese det og tenke "gosh, dette har jeg ikke tenkt på på denne måten" eller bare tenke gjennom det i to sekunder at det kan jo ikke være sånn?

Det er alle dere som har lagt inn en negativ kommentar her, som denne teksten handler om. Og jeg må nesten si takk til dere, for å ha gitt meg et jævla godt eksempel på hva jeg snakker om. Jævla inneslutta folk som ikke unner noen utenfor deres egen krets noe som helst.

Dere er derfor et veldig bra eksempel på janteloven også. Som ja, er veldig sterk i den LILLE stygge byen vi bor i. Og nei, jeg synes egentlig ikke byen er no spesielt stygg, det er dere, kjære prakteksemlarer på målgruppa jeg ville fram til i innlegget mitt som gjør denne byen utholdelig.

Men som dere ser, så har jeg gode venner som kjenner meg, og de skjønner at dette er bull.

Men for ALL del folkens, fortsett sånn, se hvor langt dere kommer.

Mathilde Dahl sa...

Det er så masse jeg får lyst til å si når jeg ser sånne kommentarer, seriøst, koker over.
Du har så jævla rett. Det jonas skrev til meg når folk drev å slengte dritt om meg. fYFfan, så rett det er.

Det er folk som " anonym " som fucker opp kristiansund. Det er egentlig en drittbra by, men den er full av rævkjørte mennesker som ikke har annet å gjøre på enn å snakke dritt til andre serru

cloudie sa...

men legg merke til at det er et prakteksempel på det jeg skriver om falsk trygghet i identitet da! det er jo som om jeg skulle skrevet et eksempel selv, men det er dere jo så dumme til å gjøre selv. kanskje en idè å lese igjennom før man slenger med leppa :)

sndraa sa...

vell camilla. Jeg her nevnt det til deg en gang før men jeg må nesten nevne det en gang til. At det er spessielt for Kristiansund å være en sladderby or call it what you want, er akkurat likedan som alle andre småbyer. Må ikke tro at kristiansund er noe prakt eksempel på det. Alle andre småe byer er akkurat likedan pga at folketallet ikke er noe høyt. Aller kjenner alle ;)
"Det er folk som " anonym " som fucker opp kristiansund." huff...

cloudie sa...

her sier jeg jo ikke at kristiansund er den eneste byen som er slik liksom, men at det faktisk er sånn her. og det er også en av de mest vanlige grunnene til at folk vil eller faktisk flytter herifra. jeg vet kanskje mer om det, siden jeg kanskje har vært mer utsatt for det enn deg, men det er trossalt ikke bare jeg som sier det altså.
men drit i å plukk på småting da, kan du/dere ikke heller se helheten liksom? jeg prøver å få fram ett eller annet budskap, men folk tenker på bare helt andre ting enn det som faktisk er temaet..

no offence til deg sandra

sndraa sa...

går bra camiz ;)
Men om du skal se på helheten så er det jo at folk flytter tilbake etter noen par år og at i fult og alt er Kristiansund en ganske så ok by. Vell nå kan du jo ikke utale deg hva jeg har blitt utsatt for eller ikke.
Men skjønner budskapet ;)

Johanne sa...

Sjokk dere anonyme ikke tørr å skrive navnene deres da...

bitch sa...

er vell kanskje en grunn til at alle snakker dritt om deg da?

Mathilde Dahl sa...

REN sjalusi for faan !
Hun er en så jævla god person, og hun har så jævla mange bra egenskaper som jeg er sikker på at mange misunner. Hun kommer til å nå så jævla masse lengre enn alle dere som snakker dritt om henne. Men altså, stå på, snakk dritt, tviler på at det knuser denne jenta på noen måte anyway. For meg skal dere få bruke krefter, lørdagskvelder, bursdager og you name it på å snakke dritt om folk, men tenk dere litt om for fan. ALT dere gjør, har konsekvenser på en eller annen måte. Bruk energi på å vær bra personer selv istedet ! Er ingen andre enn dere selv dere kan forandre på UANSETT !!!!

og sist, men ikke minst.
KJÆFT PLIS.

bitch sa...

Mathilde, hold munn. Hun kan forsvare seg selv helt fint om hun føler for det! Greit så er dere venner, men jeg vet hva jeg snakker om. Camilla har gjort utrolig mye dårlig i løpet av sitt korte liv. Hjelp meg bare å krysse fingrene for henne. Kanskje hun klarer å skjærpe seg, og ikke fortsette med:
"Hva er det du har på nesa?" (Sjokk hun må kommentere negativt på et utrolig fint bilde)
"Hva er det som har skjedd med ansiktet hennes?" SKJÆRP deg camilla, hvor faen er oppdragelsen din?! Greit du har vært gjennom mye, det du påstår i allefall. Men du gjør det ikke enklere for andre.

Mathilde Dahl sa...

nr 1. ingen som hører på deg når du kommenterer uten ditt egetnavn, blir bare upersonlig.
nr 2.KJÆFT.

blillie sa...

hjelper ikke å klage på at folk bitcher, når uansett hvor mye man vil benekte det så gjør man det selv ;p

Juliea sa...

true true blillie

cloudie sa...

æhæ, LOL.
Det bildet jeg kommenterte av karina var ikke ment som noe frekt, og det er jeg helt sikker på at hu skjønte. Hu vet utrolig godt alt godt jeg synes om henne, gått i klassen min i tre år nå.

Det bildet av liv må jeg egentlig bare beklage for, for jeg var helt kake full og syntes det var utrolig morsomt/spesielt at hu var så brun i ansiktet sitt.

0g dessuten, så er det masse internt som har vært på facebook, som kanskje ser frekkt ut for andre, men egentlig ikke er det.

Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor dere bryr dere, eller hvorfor jeg orker å forklare meg for dere.

Det at du ber Mathilde holde kjeft, ANONOYM, kan du bare gi deg med, for om du ikke har skjønt det, så har ikke hun tenkt å gi seg ;p it's called stickin' together

bitch sa...

ja, utrolig nok noen som gjør det for deg.

Anonym sa...

"bitch", vi har alle skjønt tegninga di bittre faen. har du tenkt å være mer kranglete nå, så kan du serr bare gi henne navnet ditt, og se hvor forbanna tøff du er i kjeften da!

Tapar.

cloudie sa...

DU, billie, kan bare holde kjeften din til meg altså, som driver og slenger dritt selv.

Tror du virkelig ikke jeg får høre om du snakker nedlatende om meg til de som bryr seg mest og er meg nermest?

Da er du faen meg dum.