tirsdag 27. januar 2009

damn these troublemakers


Jeg har ingenting mer å si enn at jeg skjemmes over skolen min akkurat nå.

Det har seg sånn at den såkalte "terrorskjefen" på Atlanten Vgs har starta en hetskampanje på nettet, og alle griper sjansen til å publisere all slags drit om andre elever. Dette har nå krøpet seg inn i skolen, og alle sitter foran pcene sine og suger til seg all den dritten som blir sagt. Den egentlige hensikten, eller skal vi si unnskyldningen, er å få inn forslag til kandidater til den beryktede terrorlista, arrangert av avgangselevene -09. Resultatet er hets og diskriminering blandt elevene og mange uskyldige ofre.

Gratulerer, folkens. Dere har virkelig fortjent ei forside i TK. Håper dere er meget fornøyde over resultatet av denne patetiske leken.
Mange tiendeklassinger som skal søke seg til videregående til høsten tør ikke å søke seg inn på Atlanten på grunn av denne hetsen. Noen få anonyme personer kan nå ha delvis ødelagt ryktet for hele skolen vår. Nå har det seg jo sånn at det var heller svakt i utgangspunktet, nok en gang på grunn av dere.

Jeg håper vi kan gjøre dette til et vendepunkt. Jeg håper at ihvertfall mitt eget årskull kan vise at vi er bedre enn som så, og vri om denne trenden. La oss ønske de nye førsteklassingene velkommen med åpne armer, ikke med piggene ute.

Alle mine kjære medelever, la oss være bedre enn dette.

14 kommentarer:

Anonym sa...

enig! bra skrevet :)

Anonym sa...

Godt å se deg tilbake på nettet.

Får håpe dere har lært noe til dere blir russ selv. Men erfaring sier at det er langt mellom 1 til 3klasse.

Vi hadde selv "tyning" av førsteklassene på min skole. Men det var ikke noen enkeltelever eller terror/svarteliste. Mest uskyldig morro. Vi hadde også egen dag der skolen skulle inntas. Da gikk russen inn i klasserommene til førsteklassingene og tok over timen. Bare morsomt - ikke mobbing.
Lærerne fikk også gjennomgå litt da de måtte sitte ned å være elev i klassen. (bortsett fra et par ganger da de ble kidnappet og satt på ferga).
Ble slutt på dette da et årskull var så idiotiske å sprute zalo + div. andre ting over alle klasserommene. Etter det ble dørene inn til skolen låst på den dagen. Kjedelig. Man kan gjøre mye morsomt uten uthenging av spesielle elever. Det er bare mangel på kreativitet.

Siri sa...

er nok en del av ditt kjære årskull som har vært med på denne hetsinga..

Anonym sa...

laaaaaame....

cine sa...

det er jo sjukt mange førsteklassinger som tok av på kommentarene også, fordi alle har noe imot alle. men håper virkelig det ikke skjer noe slikt igjen!

cloudie sa...

hahah, morsomt :D

cloudie sa...

ja ok, kan jo hende at det var noen fra mitt eget kull, men jeg tar helt avstand fra det. kan ikke se for meg å ha kunnet skrive en eneste en av de kommentarene der.

men hvis man henger seg opp i å legge skylden på hverandre, blir fokuset borte, blir det ikke?

jeg sier jo at jeg håper at vi ikke skal være sånn :)

Anonym sa...

En annen ting det kan jo være 1-2 anonyme som har skrevet maaaange innlegg også. Det er noen som "elsker" å rakke ned på andre. Sykt. Noen med dårlig selvbilde selv.

Anonym sa...

Litt tyning av førsteklassingene må være lov. Det er vel derfor alle gleder seg til de selv kan ta igjen i 3 kl.. Men det burde ikke gå på svartelister og uthenging av enkeltindivider. Savner også litt konkurranse mellom de røde og blå.
(og da mener jeg ikke vondsinnede aksjoner, men mer litt luring og ordntlige konkurranser).

Issie sa...

Det ble litt mye styr for dette. TK gjorde dette til en stor sak med mye feilinformasjon. Selvfølgelig er det trist at det skal være sånn, men det er nok ikke russens skyld og Ane har tatt konsekvensene for det hun var ansvarlig for. Men kommentarene kommer jo ikke fra henne.

Johanne sa...

Helt enig med deg :) Men jeg syns TK var ganske ræva som ga all skylden på russen, jeg må si det.

Anonym sa...

Liker at du sier din mening rett ut, men kan du forklare hva du legger i "Nå har det seg jo sånn at det var heller svakt i utgangspunktet, nok en gang på grunn av dere."

cloudie sa...

Takk for det, Hege. Ja, det kan jeg. Har du lest "Liket" av Tor Jonsson? Vel, da skjønner du kanskje hva jeg mener om jeg refererer til "bygdedyret".

Alle vet at det er en del drittsnakk på atlanten,utført av bestemte (selvutnevnte og "kule")gjenger som av min oppfatning setter seg selv høyere enn andre. Jeg går ut ifra at det er en del av den typen som henger seg på dritsnakken som vi for eksempel har sett på ane sin blogg nylig. For de som er utenfor virker det nesten som at det blir dyrket hierarki på skolen vår, hvor 3.året er übermensch og resten (evt. mest 1) er untermensch.

Jeg får høre av fler og fler at det ikke er slik på andre skoler og at folk søker på andre linjer enn de de kanskje ville til i utgangspunktet (som vi har på atl), på grunn av dette. Altså kan det være slik at vi eier en misoppfatning i sammenheng med forhold til hverandre, og at ryktet vårt blir skadet av det.

Bedre?

cloudie sa...

fy faen, det hørtes sykt formelt ut forresten.. haehah