fredag 30. januar 2009

dødt spedbarn i papirpose


Jeg har ikke noe annet å si enn at Gud, dette er tragisk.
I et finere Stavangerstrøk utenfor sentrum ble det i dag funnet et dødt spedbarn i en papirpose. Kvinnen som fant posen skulle hjem fra legen da klokka var ti om morgenen, og oppdaget den på gårsplassen utenfor huset sitt. Barnet skal ha vært så lite at man skulle tro det var en død katt, men etter å ha fjernet teppet som lå over fant man fort ut at det var en liten baby. Det var et helt grusomt syn, sier kvinnen som eide huset og naboen som ble tilkalt rett etter funnet. Kvinnen ringte naboen med en gang, som da ringte politiet umiddelbart.


Jeg lurer på hva i all verden som kan føre til en slik handling..
- Jeg tenker mer på at det ligger en tragisk familiehistorie bak dette, enn at det ligger noe kriminelt bak. Sier en av beboerne i strøket.




Siren Paulsen bor i nabolaget hvor babyen ble funnet.

og nå spør jeg deg, blir du like rystet som meg i denne saken, eller er det "so every day"?

5 kommentarer:

Ingunn sa...

uff! hørte det såvidt på radioen, ble ganske sjokkert ja. Tar kanskje nyheter litt for lett. Drap ogslikt er jo alvorlige greier, men det har blitt "everyday" som du sier. men en død baby i en pose. what the hell! jeezez.

Anonym sa...

syntes det er ekkelt. trodde det bare var sånn som skjedde på film :p haha - eller i USA

Anonym sa...

Det kan jo hende at ei desperat ungjente har født et barn hun ikke ville ha, og gjort slik i håp om å bare glemme hele greia..
Men det er ikke hyggelig for noen.

Christina sa...

off, det er forferdelig at det skal skje sånn i rike Norge!

Øystein sa...

Kan ikke si at noe sjokkerer meg så veldig mye lengre. Ser jo ut som at Norge henger i en tynn snor når man ser alle de tragiske innenriksnyhetene...uff