torsdag 22. mai 2008

Eksamen, bare stress eller hardt arbeid til et bra formål?


Vi alle vet jo at hardt arbeid pays off, men rundt meg ser jeg at det er en del som gir faen.
Selv er jeg villig til å arbeide hardt til eksamener og skolearbeid generellt til den siste innspurten nå det siste skolesemesteret. Dette fordi jeg vil oppnå bra resultater og kanskje også fordi jeg ikke har hatt noe særlig bra innsats de siste åra på ungdomsskolen.
I morgen har vi eksamen. Norsk skriftlig. Hvordan det går må gudene vite. Påvirkning er temaet, og jeg har forsåvidt skaffet meg en del bakgrunnstoff gjennom å ha lest igjennom undersøkelser og diverse fakta om akkurat det. I tillegg har jeg skaffet meg en oversikt over sjangertrekk og den type saker og ting.
Ja, nå er det eksamen. Ergo masse arbeid. Ergo snart sommerferie, skoleslutt og nye muligheter på videregående. Nye folk, klassekamerater, lærere, omgivelser, lekser, framtidsperspektiver og kanskje viktigst av alt, ett skritt nermere en utdanning og selvstendigheten. Det er spennende. Om et år flytter jeg alene til USA, så får nok møte selvstendigheten litt før de andre på min alder, men gleder meg til å flytte tilbake og flytte for meg selv.
Eksamen for meg er en siste mulighet til å gjøre en innsats, og det er en mulighet jeg har intensjoner om å benytte meg av. Så da får jeg bare krysse fingrene for at det går bra, så ordner det seg nok :)

2 kommentarer:

Mathilde Dahl sa...

ordner seg for deg uansett jenta miii :] med den ståpå viljen du har så får du til det meste, vil jeg to :*

cloudie sa...

søtami :* love you loads