torsdag 25. juni 2009

20 juni, Reise fredag kveld fra Kristiansund..

Hele reisen startet klokken kvart på elleve i Kristiansund. Camilla hadde vært sammen med noen venner imens Lars vasket bil og senere hentet henne i braathallen.

Turen bar til Værnes flyplass i Trondheim, og flyet som skulle ta oss til Malaga Airport skulle være klart til ombordstigning klokka 06.00.

Framme ved Sandfærhus Parkering ved flyplassen ca klokken 03.00 var vi passe slitne og klare for Spania. Enda var det tre timer til flyet skulle ta oss dit. 10 grader ble det målt, og vi var bare nødt til å ”nyte” det siste vi fikk av kjølig vær. Vi satte igjen bilen og ble kjørt til flyplassen ca en halvtime etter ankomst, men den velkomsten vi fikk der var stengte dører og en tur tilbake til parkeringsplassen.

Da vi endelig fikk komme inn på Værnes flyplass (legg merke til temperaturmåleren på veggen) ventet vi litt i første etasje og sjekket inn bagasjen i andre en liten stund etter. Med tanke på at klokka var fire om morgenen var naturligvis det meste av butikker og lignende stengt. Vi ventet til klokka ble fem og var så heldig å få kjøpt oss en baguette hver og litt drikke i en Upper Crust butikk som nettopp åpnet. Nesten overraskende hvor godt det er med mat når en er sliten og trøtt.

Det bar ned på Tax Free og vi plukket med oss et par ting før innsjekkinga skulle foregå. Flyet ble derimot forsinket en halvtime, så det ble litt ekstra venting. Etter våre drøye sju og en halv timer venting allerede lagt bak oss, var ikke de tretti minuttene det store. Vi satt oss pent ned og venta til alle hadde gått om bord før vi tuslet etter og fant plassen vår, 22a og b begge veier.

Da vi kom på flyet var vi sånn passe slitne, men all ventinga og kjøringa hadde gått litt over i energi, så det tok en liten stund før vi sovnet. Flyturen Værnes-Malaga varte i fire timer og førti minutter, så en liten blund på et par timer var godt (siktet til frk.Sky).

Da vi landet i Malaga ble vi fraktet med buss til flyplassen, og gikk for å hente bagasjen vår. Lars sin koffert kom selvsagt nest sist, så hans bedre (les: late) halvdel fikk tid til å bytte ut joggebuksa og fleecegenseren med lett sommerkjole og flip-flops.

Vi ble selvfølgelig møtt med Spanias største glis som kom fra morfar Jan Sky, der han stod på andre siden av glassruta og vinket febrilsk med de to brune hendene sine. Vi gikk ut og møtte mormor og morfar Sky og kjørte til Calahonda.

Vi fikk raskt pakket ut sakene våre i leiligheta før vi løpte ned til hagearealet og stupte uti bassenget begge to. Etter et par runder og dukkerter la vi oss ved bassengkanten og solte oss. Det hadde jo vært en relativt lang dag, så vi tok turen tilbake til leiligheten og sov. Etter et par timer ble vi vekt av morfar Jan som rådet oss til å ta en dukkert før middag. Vi gjorde som han sa og tok oss en forfriskende dukkert.

Andebryst og lår var på menyen og det smakte godt til de to ferierende (les: bleike) sjeler i Spania. Da vi var forsynt og hadde latt maten ”synke” litt var det tid for en kveldstur, og turen bar til Calahonda sentrum. Vi gikk innom en bar hvor det var en jazz-saksofonist som spilte, men vi avsluttet byturen med en liten drink på en koselig liten restaurant, fulgt av et impulsivt kveldsbad. Klokka hadde vel passert elleve, og etter en kjapp dusj var det klart for å legge seg. Litt varmt, men godt.

"nattshoot" på takterassen, just to wrap it all up..